Deprecated: explode(): Passing null to parameter #2 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/get_prefs.php on line 10
Corrado-Database


Made by M4RTiN

Moderating by
Jakemeister
JustinC


eXTReMe Tracker



Corrado 2.9 VR6

Manufacture Date: 1993 number 008218
Owner: MacFly from Netherlands, Noord-Brabant
Colorcode: LC6V (Green pearl effect was delivered from 1988 till 1993)
Bought on date: 23-04-2005




Information / Adjustments :
Enkele bijzonderheden
Standaard:
* Originele Nederlandse Corrado VR6;
* Bouwjaar 03-1993;
* Beige Connolly-Lederinterieur en leder stuurwiel;
* ABS, ESP, TCS;
* Airco;
* Cruise control;
* Centrale vergrendeling;
* Electrisch bedienbare ramen;
* Electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels;
* Stoelverwarming;
* 15" Speedline velgen met Speedline naafkapjes(als winterset);
Opties:
* 18" lichtmetalen AEZ Simas X velgen (5x100 ET35 - 7.5x18 215/35ZR18);
* Klasse III alarmsysteem (gecertificeerd);
* KN-luchtfilter;
* Audi TT Pedalen;
* Audio - Pioneer DEH-P7400MP met stuurbediening;
* FK Automotive achterlichtunits (Helder Rood-Wit) (Foto's volgen z.s.m.);
* Mattig Booskijker;
* Mattig Embleemloze grill (4 lamellen);
* Raamspoiler;
* Rieger Sideskirts (met Custom made Racemesh).

Ik heb mijn Corrado sinds april 2005 en heb sindsdien diverse zaken aangepast. Maar geen hele buitensporige dingen. De "C" is al vrij "C"ompleet, maar ik wilde wat aan de afwerking doen zodat hij echt weer helemaal toppie is. Ik heb 'm graag origineel, maar dan met een sportieve look. Dat zat hem voornamelijk nog in de sideskirts en velgen. Het originele aan de auto wordt vooral aan de binnenzijde benadrukt, verder ben ik nog op zoek naar wat originele onderdelen om achter de hand te houden. Daarnaast wil ik het interieur (crême leder) nog laten opknappen. Ben echt heel gelukkig met mijn aankoop. Eindelijk dan mijn eigen C na 4 jaar zoeken, sparen en dromen.

Technische wijzigingen

Technisch is er inmiddels ook al het één en ander gebeurd. Zo heeft mijn C een cilinderkop- en volledige kettingrevisie gehad. Er zijn nieuwe bougieskabels en een nieuw kleppendeksel ingekomen. De verlagingsveren zijn verwijderd en er is een set originele veren onder geplaatst. Misschien dat er ooit een set verstelbare verlagingsveren onderkomen die wel comfortabel rijden. Rondom is de Corrado uitgerust met nieuwe Brembo remschijven (basis uitvoering) en nieuwe remblokken. Verder zit er een nieuwe Klasse III alarm ingebouwd en is de kabelboom op order gebracht. Het oude alarmsysteem gaf storing waardoor de startonderbreker spontaan aansprong. Handig als je op de snelweg rijdt ;-) Voor de zekerheid is toen ook de accu vernieuwd. Om een langere levensduur van de auto te garanderen zijn alle vloeistoffen gecontroleerd waaronder de versnellingsbakolie en ververst. Voor de motorolie gebruik ik nu uitsluitend Gastrol GTX Magnatec 5W40 bij zowel het jaarlijks verversen als bij de navulling. Onlangs is het aircosysteem opnieuw afgevuld en zijn de condensor en droger vervangen. Daarnaast zijn de ruitenwisarmen aan de voorzijde vervangen door een compleet nieuwe set een uitgerust met Aerotwin wissers.

Optische wijzigingen

Optisch zijn er een aantal verouderde onderdelen aan de binnen- en buitenzijde van de auto vervangen door nieuwe originele onderdelen, zoals VW logo achterklep, pookknop, daklijstrubbers, mistlampschakelaar en nieuwe ruitenwisserarmen.
Er is een set TT-pedalen ingebouwd als vervanging voor de oude en versleten sportpedalen.
Verder zijn er een nieuw meegespoten embleemloze grill met losse booskijker, nieuwe sideskirts en een raamspoiler gemonteerd. En de verouderde 17" velgen zijn vervangen door nieuwe 18" AEZ Simas X velgen.

Audio

Wat de audioinstallatie betreft had en heb ik niet veel eisen. Momenteel zit er een Pioneer DEH-P7400MP MOSFET 50Wx4 XM autoradio in met stuurbediening en MP3 ondersteuning. De deurspeakers zijn vernieuwd en achter in de hoedenplank liggen 2 Sony Explod speakers. Geen hele kisten met subwoofers e.d. gewoon een mooi geluid, dat vind ik meer dan genoeg. En ja, waarom zou je het geluid van een 6-cilinder willen overstemmen :-)

Interieur

Op het programma staat nog een lederbehandeling met het product Colourlock om het interieur een opknapbeurt te geven. Verder ben ik nog opzoek naar wat onderdelen (zie verlanglijstje) om de binnenzijde helemaal af te kunnen werken.

Verlichting

Voor de koplampunits wil ik nog een Xenon HID(H4)6000K set laten inbouwen. Deze komen in de nieuwe electrisch verstelbare koplampen die nog worden ingebouwd. Verder zijn er inmiddels andere achterlichtunits op gekomen in de uitvoering Helder Rood-Wit.

Onder de kap

Wellicht nog een hitteschild voor bij de openluchtfilter. Verder nog een grote schoonmaak van en rond het motorblok en een grondige revisie van de bekabeling. De katoene bemanteling is na 17 jaar trouwe dienst hier en daar aan vervanging toe.

Remmen

Wat de remmen betreft lijkt me een totale Bremboset (geventileerde schijven en klauwen) nog wel een mooie aanvulling. Momenteel is de Corrado alleen uitgerust met de standaard Brembo schijven.

Originele onderdelen

Omdat de Corrado nu al betiteld wordt als toekomstige klassieker en dus een young timer status heeft, heb ik bij de aanpassingen rekening gehouden met het feit dat deze weer eenvoudig te herstellen zijn in de originele staat. Omdat er ook nog wat details ontbraken heb ik in de loop der tijd wat zaken aangeschaft. Zo heb ik o.a. een set Speedline velgen (6,5x15H2 ET 436,5J X 15") met de originele metalic Speedline naafkappen en de standaard radio van het type Gamma weten te bemachtigen. Een aantal zaken ontbreken nog, die staan daarom hieronder op mijn verlanglijstje.

---------------------------------------------
*********************************************
---------------------------------------------

Hidden Options on your Board Computer / Verborgen functies op je board computer

Digitale Toerenteller

Houdt de resetknop van de dagteller ingedrukt. Doe het contact aan (niet starten) en uit en weer aan en laat nu de resetknop van de dagteller los. Het rechterdisplay biedt nu allerlei verborgen functies. Door de resetknop in te drukken open je telkens een nieuw programma. Op het recherschermpje zijn 8 programma's te zien. De resetknop werkt als next knop. Programma 7 oftewel P7 (7x resetknop indrukken) geeft de digitale toerenteller weer. Zodra je het contact uitzet vervalt de optie en keren de normale functies terug. Er gaat hierbij geen data verloren en de functies (kilometerteller + dagteller) blijven op de achtergrond gewoon actief. Het kan zijn dat je benzinemeter na een tijdje raar gaat doen, dit is "normaal".

My other data / andere data:
P1 3725 ( ?? / Wegimpuls)
P2 1 (Display mode clock / Display mode klok)
P3 12670 (?? / Wegafstandsgetal ratio)
P4 6 (Number of cylinders / aantal cilinders)
All Digits
P6 0 (?? / Aanduiding voor snelheid)
P7 (Digital Rotational Speed /Digitale toerenteller)
P8 011 (Software version / Softwareversie)

Current fuel consumption

Press the MFA(1) button on your wiperaid and simultaneously turn the ignition on (don't start the engine) turn off the ignition and turn the ignition on again. Then let go of the MFA(1) button. Now you've activated the current fuel consumption on the left display of your board computer. When you press the MFA(1) button you'll see that you've got the options oil temperature and outside temperature also available. When you turn of the ignition everything turns back to normal and no data has been lost. In fact the usual data also has been updated during the process.

Huidge verbruikmeter

Houdt de MFA(1) knop ingedrukt. Doe het contact aan (niet starten) en uit en weer aan en laat nu de MFA(1) knop los. Het linkerdisplay biedt nu de functie van het huidige verbruik. Daarnaast kun je nog steeds de olietemperatuur en de buitentemperatuur aflezen. Zodra je het contact uitzet vervalt de optie en keren de normale functies terug. Er gaat hierbij ook geen data verloren en de functies blijven op de achtergrond gewoon actief.







Wishlist :
- Xenon-set HID(H4)6000K;
- Autobra (motorkap + bumper);
- Lederbehandeling;
- Verstelbare verlagingsset (Air Ride);
- 17" BBS RS301 (incombinatie met Air Ride);
- Totale Brembo remsysteem (klauwen en geventileerde schijven);
- Grote schoonmaak van en rond het motorblok (hoogglans verdichten / verchromen inlaatspruitstuk e.d.) en een grondige revisie van de bekabeling.


Voor de mooie afwerking en om alles compleet te krijgen ben ik nog op zoek naar wat onderdelen zoals:

- Beige interieur delen zoals dopjes en dergelijke;
- Crême lederen en electrisch verstelbare Recaro's;
- Originele vloermatten.



Totalscore: 1612, average:9.37