Deprecated: explode(): Passing null to parameter #2 ($string) of type string is deprecated in /var/www/html/get_prefs.php on line 10
Corrado-Database


Made by M4RTiN

Moderating by
Jakemeister
JustinC


eXTReMe Tracker



Corrado 2.9 VR6

Manufacture Date: 1994
Owner: da-Ve-R6 from Netherlands, Noord-Brabant
Colorcode: LC5M (Moonlight blue pearl effect was delivered from 1992 till 1995)
Bought on date: 5 juli 2002



Information / Adjustments :
Sinds de aankoop, van deze Volkswagen Corrado VR6 uit 1994, op 5 juli 2002 zijn de volgende aanpassingen doorgevoerd:

Motorisch is de auto als eerste aangepakt door deze te verbeteren met behulp van de volgende onderdelen:
Voor de betere aanzuiging van de lucht is er gekozen voor een Pipercross openluchtfilter met een luchtfilterbak om de aanzuiging van warme lucht bij stilstand te minimaliseren.
De koppeling was helemaal versleten en is gelijktijdig met het reviseren van de ketting vervangen voor een sportkoppeling van Sach, omdat er op dat moment toch alles eraf lag is er tevens voor gekozen om het vliegwiel flink lichter te maken. Het resultaat is verbluffend.

Om het geheel net wat beter op elkaar af te kunnen stemmen is er een aangepaste chip geplaatst. Omdat er een dipje in de vermogenscurve zat zijn de bougies en bougie kabels vervangen voor materialen uit de rallysport.
Om het geheel wat gecontroleerder te laten functioneren zijn de temperaturen onder handen genomen door de koeling te verijken met een extra oliekoeler.
Met al deze aanpassingen heeft de auto 204 pk en een kleine 300 nm koppel gekregen.

Omdat dit voorlopig motorisch wel weer genoeg was is ervoor gekozen om het geheel wat op te leuken. De motorruimte is daardoor verreikt met een afdekplaat voor de ruitenwissers. Dit voorkomt tevens ook de ongewenste bladeren in je koelsysteem.
De motorkapsteun is vervangen door 2 in de kleur van de auto meegespoten gasveren.
De kappen van de motor zelf zijn ook in de kleur van de auto gespoten.
Om de koelvinnente beschermen is er een nieuw afdekkapje voor gemonteerd welke ook in de kleur van de auto is gespoten.
De DOHC plaat is vervangen door een gepolijst exemplaar.
Zo is de accu ook door een gepolijst exemplaar beschermd.
Aan de onderzijde van de motorkap zijn spiegels gemonteerd.
Alle gebruikte schroeven voor de montage van de spatschermen zijn vervangen door verchroomde exemplaren.

Om de auto nog stabieler op de weg te zetten is deze volledig gestabiliseerd.
Zo is er in de moterruimte een in de kleur van de auto gespoten veerpoot gemonteerd, welke netjes is afgewerkt met gepolijste afdekkappen.
Aan de onderzijde van de motor is ook een stabilisatorstang gemonteerd, net als achter in de kofferbak. De auto is 6 cm aan de voorzijde en 4 cm aan de achterzijde omlaag gebracht middels een sportset van Apex welke uit veren en dempers bestaat.
Alle rubbers die standaard op het onderstel gemonteerd zitten zijn vervangen door exemplaren van het merk Powerflex.

Om de inkijk in de auto te beperken is deze getint.
De gebruikte tint is Alu Chrom
Specs:
chroomspiegel-look aan de buitenzijde met perfect zicht van binnenuit
22% lichttransmissie
99% UV bescherming
Superieure helderheid
Opgebouwd uit 3 lagen (gelamineerd)
De alu-coating laat maar 40% zonne-energie door

Omdat de binnenzijde verder nog grotendeels origineel was, zijn er subtiele veranderingen aangebracht:
Zo liggen er nu traanplaatmatten aan de voor en achterzijde van de auto. De kachel knoppen zijn vervangen door een uitvoering in het chroom. De originele instaplijsten zijn vervangen door een gepolijste versie en tevens zijn ze verreikt met een uitstaplijst.
Omdat de vorige eigenaar nogal graag in de auto rookte is het complete interieur op professionele wijze gereinigd.

Sinds januari dit jaar is het uiterlijk van de auto drastisch aangepakt, er is getracht om een zo genoemde Duitse auto te maken met grote velgen. Zo moesten de daklijsten en de deurgrepen samen met de achterste ruitenwisser en de antenne een mooi plekje uitzoeken in de vuilnisbak. Deze onderdelen zijn namelijk blijvend verwijderd van het aangezicht van de auto.
Grote velgen betekend ook dat de wielkasten rondom uitgeklopt moesten worden zodat de velgen zouden gaan passen. Over de totale breedte is ca 6 cm ermee gewonnen.
De daklijsten, ruitenwisser, antenne en deurgrepen zijn netjes dichtgelast net als de scheiding tussen de zijkant en de achterkant.

De grill heeft plaats moeten maken voor eentje met booskijkers uit het assortiment van Rieger. De voorbumper komt uit het RS4 gamma van Dietrich en is aangepast aan de nieuwe breedte van de auto. Om de voorzijde van de auto nog een iets agressiever uiterlijk te geven is er een tintje franse tuning aan te pas gekomen door het gebruik van horizontale spijlen in de bumper.
Aan de zijkant van de auto zijn de M3 stijl zijlijsten gemonteerd, in combinatie met de gladde deuren geeft dit een heel mooi resultaat.

Aan de achterzijde heeft de nummerplaat plaats moeten maken voor een vervangend stuk plastic welke geleverd is door Mattig. De kentekenplaat moet je blijkbaar volgens de Nederlandse wetgeving toch op de auto hebben zitten en vandaar dat er voor een Lumma stijl achterbumper gekozen is met een nummerplaat uitsparing. Deze uitsparing is tevens voorzien van een kenteken verlichting welke op zeer vriendelijke wijze gedoneerd werd door een Peugeot. Omdat een mooie uitlaat niet mag ontbreken op een auto als deze, werd er gekozen voor een compleet nieuw uitlaat systeem gemaakt van roest vast staal. Deze werd aan het einde uitgevoerd met 2 ovale DTM uitlaatpijpen welke links en rechts uit de achterbumper steken. Ook deze bumper is aangepast aan de nieuwe breedte van de auto, zodat een mooi geheel gecreëerd kon worden.

Wanneer de spoiler omhoog staat zie je eigenlijk al vrij weinig door de achteruitkijkspiegel, maar nu is het zicht bereik nog meer verminderd omdat er gekozen is voor een raamspoiler. Deze raamspoiler is zeer goed te vergelijken met een raamspoiler van een Seat Leon.

Om de achterzijde compleet te maken zijn de emblemen verwijderd, zodat men niet direct in de gaten heeft dat men met een VR6 te maken heeft.
De auto is na alle aanpassingen aan de carrosserie volledig overnieuw gespoten in de originele kleur Moonlight Blue (LC5M).

Om het geheel af te werken moesten er nog velgen onder de auto komen.
Brock is de leverancier van de B4 serie, maar heeft de velgen niet standaard geleverd…
De velgen welke 2 delig zijn, zijn nu uitgevoerd met een hoogglans gepolijste rand, een verchroomd hart en titanium schroeven. De maat van de velg is 8,5j x 18” met een et-waarde van 35 en rondom geschoend met een Dunlop SP9000 in de maat 225/35/18.






Wishlist :
Bezig met een hele leuke aanpassing, nieuwe foto's volgen snel.


Totalscore: 637, average:9.1